تبلیغات
غم هایی برای گفتن - واکنش جامعه به عکس العمل مراجع

صفحه اصلی

ایمیل مدیریت ارتباط با ما فید خوان پشتیبانی

یا اَبَاالقاسِم یا رَسوُلَ اللّهِ یا اِمامَ الرَّحمَةِ یا سَیِدَناوَ مَولانا اِنا تَوَجَّهنا وَستَشفَعنا وَ تَوَسَّلنا بِکَ اِلیَ اللّهِ وَ قَدَّمناکَ بَینَ یَدَی حاجاتِنا یا وَجیهاً عِندَاللّهِ اِشفَع لَنا عِندَاللّه

           غم هایی برای گفتن

              

 

 

 

 

 

 

منوی اصلی


 تاریخ امروز :
 

آرشیو مطالب
  • شهریور 1391

  • مرداد 1391

  • خرداد 1391

  • اردیبهشت 1391

  • مهر 1390

  • شهریور 1390

  • مرداد 1390

  • تیر 1390

  • خرداد 1390

  • مهر 1389

  • شهریور 1389

  • مرداد 1389

  • همه آرشیوها

  • واکنش جامعه به عکس العمل مراجع

    نویسنده : رضا

    ()


    سلام امروز بعد از اینکه حسین قدیانی عزیز متن جدیدش رو قرار داد – من هم در این وبلاگ گذاشتم - خیلی ها نظر دادن.
    ولی تو نظرها یه چیزی خیلی خودش رو نشون میداد. اونم این بود که قسمت هایی از متن که در مورد علمای بی بصیرت و متاسفانه مراجع و مجتهدین بی بصیرت بود خیلی مورد توجه قرار گرفته بود و عمده نظر دهنده ها از این قسمت ها خیلی تعریف کرده بودن.
    این مساله در اوج تلخی که کام آدم رو از زهر مار هم بدتر میکنه متاسفانه حقیقتی است که در جامعه ما شکل گرفته.
    یادم نمیره وقتی میدیدم بعضی ها به مراجع اعتراض میکردن و یا عکس العمل بد مراجع را در بعد از انقلاب نقد میکردن مورد انتقاد قرار میگرفتن که شما حق اعتراض به مراجع رو ندارید و حتی تمسک به این جمله امام می کردند که از ولایت الله خارج شدید و داخل در ولایت الشیطان گشته اید.
    در همون موقع تو ذهن من این مساله شکل گرفت که مسلما حرمت مراجع محفوظ ولی این حرمت و این قداست تا کجاست؟ اگر یک زمانی همین عدم اعتراض ما و همین عدم نقد ما باعث بشه خدایی ناکرده خود مرجعیت شیعه زیر سوال بره ما باز هم مجاز به سکوت هستیم؟
    یادم هست خیلی ها میگفتن بله. ما حق اعتراض نداریم. حالا می بینیم که این واقعیتی در جامعه ما شد.
    الان این حرکات و گفتارهای اشتباه بعضی از مراجع و علما باعث شده که مردم به کل مرجعیت شیعه بد بین بشن. باعث شده که وقتی این جمله به حق نوشته میشه  که "من اگر مجبور شوم/ روزی این شعار را هم خواهم داد/ ما اهل اجتهاد نیستیم/ علی تنها بماند/" چقدر مورد استقبال قرار میگیره.
    بعد هم کسانی بیان و در دفاع باز هم بگن:
     "تصور می کنم در خصوص با مراجع همه باید جانب احتیا ط را داشته باشند زیرا ما سال هاست در مقابل اهل سنت به این نکته می بالیم که در فقه جعفری اجتهاد توانسته بن بست هار بگشاید و چیزهای دیگری که شما از من بهتر میدانی . پس پرداختن به این جبهه را به خارج از حوزه ” ادبیات ” و نویسندگی واگذار کن .در خصوص با مراجع شیوه و سلوک امام راحل ملاک است که ادم اجرایی ان نه من هستم و نه تو بلکه شخص ولی فقیه است."
    برادر من این اجتهاد خودش به بن بست کشیده میشه. نه تنها خودش رو به بن بست میکشه که فقه شیعه رو هم به بن بست میکشه. اجتهادی که نتواند در مواقع مورد نیاز مردم را بسیج کند، نتواند تشخیص دهد کی موقع عمل است و کی موقع سکوت است این اجتهاد هیچ گاه به جایی نخواهد رسید که با فتوای به حرمت تنباکو دولت مجبور به لغو قرار داد شود.
    خود همین امام راحل ما تند ترین تعبیرات رو بر ضد بعضی علما دارد. مگر همین ایشان نگفتند که: " در حوزه های علمیه هستند افرادی که علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی فعالیت دارند امروز عده ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب و نظام که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند." منشور روحانیت
    در همان منشور روحانیت می گویند: "واقعا روحانیت اصیل در تنهایى و اسارت خون مى گریست که چگونه امریکا و نوکرش پهلوى مى خواهند ریشه دیانت و اسلام را برکنند و عده اى روحانى مقدس نماى ناآگاه یا بازىخورده و عده اى وابسته که چهره شان بعد از پیروزى روشن گشت، مسیر این خیانت بزرگ را هموار مى نمودند. آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانىنما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است" منشور روحانیت
    خودشان تاکید می کنند: "مجتهد باید به مسائل زمان خود احاطه داشته باشد. براى مردم و جوانان و حتى عوام هم قابل قبول نیست که مرجع و مجتهدش بگوید من در مسائل سیاسى اظهارنظر نمى کنم. آشنایى به روش برخورد با حیله‌ها و تزویرهاى فرهنگ حاکم بر جهان، داشتن بصیرت و دید اقتصادى، اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان، شناخت سیاستها و حتى سیاسیون و فرمولهاى دیکته شده آنان و درک موقعیت و نقاط قوت و ضعف دو قطب سرمایه دارى و کمونیزم که در حقیقت استراتژى حکومت بر جهان را ترسیم مى کنند، از ویژگیهاى یک مجتهد جامع است. یک مجتهد باید زیرکى و هوش و فراست هدایت یک جامعه بزرگ اسلامى و حتى غیراسلامى را داشته باشد و علاوه بر خلوص و تقوا و زهدى که در خور شان مجتهد است واقعا مدیر و مدبر باشد. حکومت در نظر مجتهد واقعى فلسفه عملى تمامى فقه در تمامى زوایاى زندگى بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملى فقه در برخورد با تمامى معضلات اجتماعى و سیاسى و نظامى و فرهنگى است، فقه، تئورى واقعى و کامل اداره انسان از گهواره تاگور است." منشور روحانیت
    یعنی واقعا شما تعابیر ایشان رو در مورد شریعتمداری یا منتظری ندیدی؟ همین رهبری ما چقدر فرموده بصیرت، چقدر نصیحت کرده دیگه نمیتونن  اسم ببرن که. آخرش اینکه همون چیزی که ازش میترسیدم داره شکل میگره امیدوارم تا دیر نشده به فکر بیافتن که فردا دیره.  
    کلمات کلیدی : مراجع ,
     

    یکشنبه 30 خرداد 1389-10:26 ب.ظ

     


    مطالب گذشته
  • ریخت و پاش بیت المال به بهانه تقدیر از مدال آوران المپیک

  • خبرگزاری فارس و ترویج سکولاریسم

  • می رسد ...

  • دل تنگم / فاضل نظری

  • دو شعر برای خواهرم مریم

  • در آیینه اشک .: فریدون مشیری :.

  • راهی نو

  • احمدی نژاد و انکار تقسیم بندی شیعه و سنی

  • جنگ فرهنگی

  • بستنی روکش طلا!

  • عید فطر مبارک

  • از جشن آب بازی تا ویژه نامه خاتون

  • فرهنگ!!!

  • به بهانه برنامه های این روزهای سیما

  • دلمان برای "احمدی‏ نژاد سوم تیر " تنگ شده است


  • لیست آخرین پستها




    پروفایل مدیر
    رضا


    اطلاعات
    آمار مطالب
    کل مطالب :
    کل نویسندگان :
    آمار بازدید
    بازدید امروز :
    باردید دیروز :
    بازدید این ماه :
    بازدید ماه قبل :
    بازدید کلی :

    بروزرسانی


    نویسندگان

      رضا


    پیوندهای روزانه
    بچه های قلم

    همه پیوندهای روزانه

    ارسال پیوند روزانه


    لینک دوستان

    قالب مذهبی وبلاگ

    صالحون

    بلاغ المبین
    روایتگران نور

    همه پیوندها


    برچسب ها

    بلاگفا حجاب آزادی بیان دانشگاه آزاد جریان های فکری جهان اسلام سید حسن مصطفوی جریان های فکری مراجع وهابیت عربستان


    سازنده قالب

     

    POWERED BY SALEHON.IR

    تمامی حقوق مطالب و محتوا برای وبلاگ غم هایی برای گفتن - واکنش جامعه به عکس العمل مراجع محفوظ میباشد ||ساخت قالب salehon.ir